Translate

Saturday, May 28, 2011

Palestine.....Will Be Free....

Ya..bila lagi Palestine Will Be Free...Hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Ini adalah satu ketetapan yang mungkin Allah mahu kita mengambil iktibar. Iktibar yang mana perlu diperbetulkan. Tiada siapa yang mahu hidup dalam keadaan kucar-kacir disamping keadaan yang menyukarkan. Inilah peranan yang dibawa oleh mereka yang memperjuankan tanah air kelahiran mereka di Palestine. Kita jua perlulah membantu sedaya upaya kepada saudara seagama kita. Biarpun mereka berlainan bangsa, atas satu agama, satu akidah, satu matlamat dan atas nama Tuhan Yang Satu (Allah hu Rabbi). Usahlah kita menyalahkan masyarakat sekeliling mereka yang tersekat oleh kerana perjanjian yang dilakukan pada Perang 1967 (Perang Arab-Yahudi), tapi perlulah kita mengambil pendekatan yang mendekatkan kita kepada saudara kita. Kapal yang dihantar membawa bekalan masih jua belum dapat memasuki perairan Gaza. Sebabnya adalah ancaman dari "Zionis".
Mohonlah kita padaNya dengan berkat doa yang ikhlas Insya'allah, DIA akan membantu dengan bantuan yang tidak kita ketahui. Mungkin jua kerana keikhlasan kita berdoa akan mendatangkan bencana kepada "Zionis". Itu semua atas kehendakNya. "Allah Hu Akhbar".Yang penting ikhlaskan dalam berdoa. Mesir dibawah pemerintahan yang baru telah membuka sempadan Gazanya.
Wanita tua, kanak-kanak bawah 12 tahun serta lelaki yang berumur atas 40 tahun dibenarkan melintasi sempadan Gaza tanpa perlu mendapatkan Visa. Satu perkembangan yang bagus. Tetapi apakah akan berkekalan?? Allah Maha Mengetahu. Ingin saja diri ini melawat ke Baitulmaqdis. Mungkinkah dapat pergi kesana?? Insya'allah dengan izinnya sekiranya DIA kehendaki tiada siapa yang dapat menghalang. Moga dapatlah nanti suatu hari umat Islam diseluruh dunia menziarahi Baitulmaqdis. INSYA'ALLAH.........





No comments: