Translate

Thursday, May 19, 2011

Kelawar lagi......

Semalam jadi kelawar lagi....tp kali ni dengan geng lain. Semalam kena jaga post dengan seorang ustaz yang bekerja di FRU. Masa ni lah aku nak korek berbagai cerita. Tapi sayang tak dapat banyak cuma sekecil sahaja sebab masa cemburui kami.

Pagi tadi berbagai topik diajukan kepada ustaz tersebut. Yang ditanya tentang masalah yang melanda Negara Malaysia serta dunia. Wahai pembaca sekelian, ingatlah bahawa keganasan yang melanda dinegara kita serata di serata dunia adalah hasil kerja tangan kita sendiri. Perhatikan sahaja di Malaysia ini, pemimpinnya adalah Umat Islam, agama rasmi adalah Agama Islam, Raja-raja adalah Umat Islam, rakyatnya pula adalah kebanyakkan Penganut agama Islam. Tetapi yang menjalankan hukum adalah menggunakan hukum bukan Islam. Jadi disebabkan inilah mengapa Allah Ta'ala menghantarkan pelbagai kes keatas kita semua. ZINA, ROMPAKAN, PEMBUNUHAN serta bermacam lagi. Bukankah Islam telah mengajarkan bagaimana untuk mengatasi masalah jenayah tersebut? Mengapa Malaysia yang pemimpinnya tidak menggunakan kaedah tersebut, malah mengguna pakai kaedah yang dibuat oleh barat seperti rumah perlindungan, baby hatch dan bermacam lagi. Jika hukum ditegakkan maka tertolaklah segala musibah yang melanda.

Bangkitlah wahai saudaraku, hidup ini bukan atas tiket keduniaan semata-mata tetapi atas memakmurkan bumiNya. Ustaz tu memberi contoh, bila hukum Qisas pembunuhan akan dibalas dengan bunuh dan sekiranya keluarga si mati tidak mahu melakukan hukuman tersebut maka perlu dibayar denda. Dendanya berupa pembayaran sebanyak 100 ekor unta pada nilai terkini. Hutang tersebut hendaklah dibayar dalam masa satu tahun. Si penjenayah jika tidak mampu membayar dalam masa yang ditetapkan maka hendaklah dia berkhidmat dengan keluarga mangsa selama yang keluarga mangsa berpuashati. Ya.....inilah keadilan.

Kes Memali yang berlaku sekitar tahun 1985, mereka itu semua yang terbunuh adalah syahid sebabnya bukti telah Allah tunjukkan kepada mayat-mayat mereka. Bilamana mayat dibawa ke Hospital dan dimasukkan ke bilik mayat dan diletakkan di dalam peti sejuk beku, darah mereka masih lagi keluar, badan mereka masih lagi panas, peluh masih lagi didahi mereka. Inilah bukti Kebesaran Allah Ta'ala. Mereka ini memperjuangkan agar hukum Allah ditegakkan. Tanpa ada rasa takut kepada pemerintah. Sebaliknya mereka ini dituduh ajaran sesat oleh kerajaan Malaysia yang di terajui oleh Mantan PM. Ahli masjis fatwa negeri Kedah tidak berani mengeluarkan pendapat sebalinya mengikut kata telunjuk Mantan PM. Sedangkan Mufti-mufti negeri Terengganu, Kelantan, Pulau Pinang dan beberapa negeri lagi telah menyatakan bahawa mereka mati syahid. Hanya selepas ahli majlis fatwa meletak jawatan baru mereka menceritakan hal sebenar.

Tuan guru yang mati syahid itu pernah memegang  di Jabatan Kerajaan di Malaysia. Beliau meletakkan jawatan apabila merasakan terkilan kerana permintaan untuk mewujudkan hukum Allah tidak dilaksanakan oleh PEMERINTAH. Amatlah rugi kita masa kini yang kehilangan seorang guru yang sememangnya bercita-cita mati syahid.
Beliau pernah menyatakan bahawa;
"Allah memasukkan seseorang kedalam syuga itu dengan 4 golongan.
Golongan1.Para Nabi, yang ini tidak dapat dicapai kerana Nabi Muhammad adalah Nabi terakhir.
Golongan 2 Para siddiqin, yang ini amatlah sukar kerana keadaan masyarakta masa kini yang kurang amanah, ini kerana masa kini untuk tidak menipu adalah mustahil. Dalam Islam jangan ada sebarang penipuan pun dilakukan hatta kepada ahli keluarga dengan berkata "kalau adik berpuasa ayah akan bagi duit"perlulah amanah itu ditunaikan semenjak akhil baligh lagi.
Golongan 3 syuhada adalah golongan orang yang mati syahid.
Golongan ke 4 golongan solihin.Golongan ini jika diamati sebenar-benar amatlah sukar. Dalam masyarakat kini telah banyak maksiat berlaku sehingga didalam rumahpun berlakunya maksiat sebagai contoh tv dirumah."

Maka didalam setiap doa yang beliau lafazkan tidak kira dimana beliau berada tidak lepas dari mulut beliau perkataan Syahid. Maka Allah menerima permohonan mereka yang benar-benar ikhlas kepadaNya. Moga roh mereka berada didalam rahmatNya. Al-fatihan.....

No comments: